ΔΕ ΞΕΧΝΩ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΝΑ ΜΠΑΙΝΩ ΣΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΓΙΑ ΝΕΕΣ ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ
Αγαπητοί γονείς σας ενημερώνουμε ότι το μάθημα του νηπιαγωγείου στο διάστημα που το νηπιαγωγείο θα παραμείνει κλειστό θα γίνεται μέσω της πλατφόρμας webex.
Το URL μέσω του οποίου μπορούν τα νήπια να συμμετέχουν στη ψηφιακή τάξη είναι το ακόλουθο
Η ανάρτηση τηλεκπαίδευση θα εμπλουτίζεται καθημερινά.
Έτσι δίνεται η δυνατότητα και στα νήπια που λόγω συνθηκών ή λόγω έλλειψης κατάλληλου εξοπλισμού να συμμετέχουν ασύγχρονα.
ΕΤΟΙΜΕΣ
17-11-2020
Σήμερα μπορούν να ζωγραφίσουν τη πρώτη φωτοτυπία από το υλικό που τους δώσαμε ακούγοντας το δρόμο του Μάνου Λοϊζου κι έτσι να τιμήσουμε τους ήρωες του πολυτεχνείου.
18-11-2020
ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ
Σήμερα 1η μέρα τηλεκπαίδευσης.
Τα νήπια που δεν μπόρεσαν να παρακολουθήσουν, έχουν τη δική τους αποστολή.
Από το youtube μπορούν να ακούσουν το παραμύθι της Ευγενίας Φακίνου
-Σε δύο σκεύη βάζουμε βαμβάκι και ΝΕΡΟ και ρίχνουμε σποράκια. Το ένα το βαζουμε στο ΦΩΣ και το άλλο στο σκοτάδι. Τα φροντίζουμε και παρακολουθούμε καθημερινά την εξέλιξή τους.
-Φοράμε σκούφο και ποδιά. Με αλεύρι και νερό φτιάχνουμε ζυμάρι και παίζουμε με αυτό. Δε πειράζει κι αν λερωθούμε.
Καλή διασκέδαση
23-11-2020
ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ-ΑΣΥΓΧΡΟΝΗ
ΚΙΘΑΡΑ ΚΑΖΟΥ
ΝΤΡΑΜΣ ΜΑΡΑΚΕΣ
ΚΑΣΤΑΝΙΕΤΕΣ
-Σήμερα Δευτέρα δε ξεχνάμε να ταϊσουμε το γουρουνάκι μας το γλυκούλη φαταούλη αλλά και να περιποιηθούμε το φυτό μας.
-Συνεχίζοντας την ανακύκλωση παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό βίντεο.
-Φτιάξαμε μουσικά όργανα από ανακυκλώσιμα και φυσικά υλικά (πλαστικά κουταλάκια μιας χρήσης, αυγουλάκι από kinder, ρολό από χαρτί κουζίνας, άδεια πλαστικά μπουκάλια, αλουμινένια καπάκια, τσόφλια από καρύδια, όσπρια και ρύζι, χαρτόκουτα, αλουμινένια κουτιά , μπαλόνια αλουμινένια κουτιά από μπισκότα). Φτιάξαμε ντραμς, κιθάρα , καστανιέτες, μαράκες, καζού....
-Παίξαμε με τα όργανα μας σε διάφορους ρυθμούς, γρήγορους και αργούς και κάναμε επαναλήψεις μετρώντας.
-Στη συνέχεια φέραμε από τη κουζίνα κατσαρολικά (ταψιά, τηγάνια, κατσαρόλες, κουτάλια και κουτάλες...) και φτιάξαμε μία μουσική μπάντα.
Φτιάξτε κι εσείς με την οικογένεια σας τη δική σας μουσική μπάντα.
ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ
24-11-2020
ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ-ΑΣΥΓΧΡΟΝΗ
ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΛΑΧΑΝΙΚΑ ΔΥΝΑΜΗ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΧΑΡΑ
-Στήσαμε το δικό μας πάγκο λαϊκής στο νηπιαγωγείο ή το δικό μας μανάβικο και μάθαμε για τα φρούτα και τα λαχανικά.
Τα νήπια είχαν αγοράσει φυσικά τα δικά τους φρούτα και λαχανικά.
-Τα ξεχωρίσαμε, μάθαμε το όνομά τους, το χρώμα τους, δοκιμάσαμε γεύσεις.
-Τα τοποθετήσαμε στο πρόσωπό μας όπως ο παρακάτω ζωγράφος.
Ο Giuseppe Arcimboldo Τζουζέπε Αρτσιμπόλντο ή Αρτσιμπόλντι ήταν Ιταλός ζωγράφος περισσότερο γνωστός για τη δημιουργία φανταστικών πορτραίτων αποτελούμενων εξ ολοκλήρου από αντικείμενα όπως φρούτα, λαχανικά, λουλούδια, ψάρια και βιβλία.
-Μιλήσαμε για τα μικρά σουληκάκια που μπαίνουν μέσα στα φρούτα και τα λαχανικά.
-Μέσα σ' ένα μηλαράκι
Μέσα σ' ένα
μηλαράκι βρήκα ένα σκουληκάκι
Θύμωσα τότε
που λες και του βάζω τις φωνές
Φίλε βγες από
το μήλο γιατί δε θα σ έχω φίλο
Μα εκείνο δεν
κουνιέται ούτε σειέται ούτε λυγιέται
Με απορία το
ρωτώ γιατί κάνεις το κουφό;
Κι επιτέλους
μου απαντάει Όποιος τρώει δε μιλάει!!!
ΑΠΟΣΤΟΛΗ
-Μπορούμε να φτιάξουμε κι εμείς το δικό μας πίνακα.
-Από το φυλλάδιο εργασιών κάνουμε το σπιτάκι της διατροφής με τα φρούτα και τα λαχανικά.
Ευχαριστούμε τη Α' Λαϊκή Πειραιά που κάθε Δευτέρα είναι έξω από το νηπιαγωγείο μας , για όλα τα φρούτα και τα λαχανικά που πρόσφεραν στο νηπιαγωγείο μας.
25-11-2020
ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ-ΑΣΥΓΧΡΟΝΗ
-Με χαρτόκουτες και χάρτινα καφάσια (ανακύκλωση) από τη λαϊκή φτιάξαμε μία κιβωτό για να φιλοξενήσει σε ζευγάρια τα ζώα.
-Με αφορμή το παραμύθι «Κιβωτός του Νώε» ταξινομήσαμε
τα ζώα και το κάθε παιδί μας παρουσίασε τα ζωάκια που έχει στο σπίτι του.
-Στη συνέχεια μιλήσαμε για το καράβι που έφτιαξε ο Νώε
και αυτό μας έδωσε την ιδέα να προχωρήσουμε στο να γίνουμε μικροί επιστήμονες
και να κάνουμε δικά μας πειράματα για να διαπιστώσουμε ποια αντικείμενα
βυθίζονται και ποια επιπλέουν όταν τα ρίχνουμε στο νερό. Φτιάξαμε και τη δική
μας βάρκα από αλουμινόχαρτο.
-Η αναφορά της ιστορίας του Νώε στο ουράνιο τόξο, μας
έδωσε την αφορμή να μετρήσουμε τα χρώματα του ουράνιου τόξο και να κάνουμε το
δικό μας μαγικό ουράνιο τόξο. Για να γίνει αυτό, χρησιμοποιήσαμε ένα κομμάτι
χαρτί κουζίνας κομμένο στη μέση, πάνω στο οποίο ζωγραφίσαμε τα 7 χρώματα του
ουράνιου τόξου, και στις 2 άκρες του χαρτιού. Ύστερα βουτήξαμε τις 2
ζωγραφισμένες πλέον πλευρές σε δύο ποτηράκια γεμάτα νερό και περιμέναμε τα
χρώματα να ενωθούν, μέσω του νερού.
Τέλος, δείξαμε ιδέες σχετικά με το πως μπορούμε να
φτιάξουμε ουράνιο τόξο με διαφορετικούς τρόπους, από ποικίλα υλικά (χαρτόνι, κορδέλες,,
καπάκια, πομ πομ, πλαστελίνη και άλλα υλικά που έχουν τα χρώματα του ουράνιου
τόξου).
ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΚΙ ΕΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ
-Από το φυλλάδιο εργασιών ζωγραφίζουμε ή κολλάμε ζώα στην κιβωτό.
- Μπορείτε να ακούσετε και το διασκεδαστικό τραγούδι τραγούδι αρίθμησης.
-Με αφορμή το πίνακα του Θεόφιλου, αφού κάναμε αναπαράσταση στο νηπιαγωγείο μας στοιχεία του πίνακα προσπαθήσαμε να μιλήσουμε για το θησαυρό της διατροφής που είναι η ελιά και το λάδι.
-Παρατηρήσαμε το πίνακα.
-Μιλήσαμε για τη διαδικασία να παραγωγής του λαδιού, για το ταξίδι από τον ελαιώνα μέχρι το ελαιοτριβείο και πως φτάνει το λάδι στο τραπέζι μας. Παρακολουθήσαμε και σχετικά βιντεο.
-Ρίξαμε νερό σε μία λεκάνη, λίγο λάδι και με ένα βαμβάκι καθαρίσαμε τη θάλασσα από την πετρελαιοκηλίδα.
-Από το τετράδιο εργασιών ζωγραφίζω το δέντρο της ελιάς και προσθέτω στοιχεία από τον πίνακα του Θεόφιλου. Ζωγραφίζω το μήνα Νοέμβριο.
27-11-2020
ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ-ΑΣΥΓΧΡΟΝΗ
ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ 2
Χαρούμενο και λυπημένο δοντάκι
Το μπαούλο με τους θησαυρούς της διατροφής
-Συνεχίσαμε την ενασχόλησή μας με
του Ουράνιο Τόξο. Τα παιδιά μας έδειξαν τις κατασκευές που είχαν κάνει. Για να
εμβαθύνουμε περισσότερο τις γνώσεις τους, συζητήσαμε για το πότε εμφανίζεται το
Ουράνιο Τόξο στη φύση και περιγράψαμε στιγμές που το έχουμε δει. Τέλος
παρατηρήσαμε ένα ουράνιο τόξο που εμφανίζεται στην επιφάνεια ενός CD καθώς
πέφτει πάνω του φως!
-Κάνοντας σύνδεση με την ενότητα
της Διατροφής σχηματίσαμε ένα ουράνιο τόξο με φρούτα και λαχανικά. Τα παιδιά
ανάλογα με το κάθε χρώμα μας έλεγαν και το αντίστοιχο φρούτο ή λαχανικό.
-Τότε εμφανίστηκε το μπαούλο με
τους «Θησαυρούς της διατροφής»! Αποκαλύφτηκαν όλα τα τρόφιμα που κάνουν καλό
στην υγεία και στα δόντια μας (γάλα, γιαούρτι, λάδι, ψάρι κτλ.) Στην Πυραμίδα
της διατροφής παρατηρήσαμε τις ομάδες τροφίμων και συζητήσαμε για τις τροφές
που μας κάνουν καλό και αυτές που πρέπει να αποφεύγουμε.
-Επικεντρωθήκαμε στην στοματική
υγιεινή! Το παιχνίδι με το «Χαρούμενο δοντάκι» και το «Λυπημένο δοντάκι» μας
βοήθησε στο να καταλάβουμε καλύτερα ποιες τροφές να περιορίσουμε για να έχουμε
δόντια γερά.
-Ακούσαμε το παραμύθι του Ε.
Τριβιζά « Η Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας»
-Αφού μετρήσαμε τα δόντια μας,
κατασκευάσαμε από πλαστελίνη και φασόλια ένα αντίγραφο της κάτω γνάθου και
μάθαμε πως να πλένουμε τα δόντια μας σωστά! Παρατηρήσαμε με τη βοήθεια κάποιων
φασολιών (μαυρομάτικα) πως περίπου φαίνονται τα χαλασμένα δοντάκια. Τέλος δεν
ξεχνάμε να επισκεπτόμαστε τον γιατρό για τα δοντάκια, τον Οδοντίατρο.
Σωστή διατροφή, πλύσιμο και επίσκεψη στον οδοντίατρο αποτελούν τα βασικά βήματα για να έχουμε δόντια γερά!!!
30-11-2020
ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ-ΑΣΥΓΧΡΟΝΗ
Ελιά είναι ο πρόγονος του Χριστουγεννιάτικου δέντρου!
΄
Η «Ειρεσιώνη» και τα κάλαντα στην αρχαιότητα.
Τις μέρες αυτές, οι Έλληνες , δεν θα παραλείψουν, για το καλό, το έθιμο να στολίσουν στο σπίτι τους ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο. Όμως λίγοι ίσως γνωρίζουν πως το έθιμο αυτό έχει τις ρίζες του στη αρχαία Ελλάδα και ότι προγονός του χριστουγεννιάτικου δέντρου δεν ήταν έλατο, ούτε κυπαρίσσι αλλά ένα κλαδί ελιάς.
Και το κλαδί αυτό που ονομαζόταν «Ειρεσιώνη», λίγοι ίσως ξέρουν ότι σχετίζεται με τον Θησέα, την Κρήτη.
Σύμφωνα με την παράδοση, το έθιμο αυτό καθιερώθηκε από τον Θησέα όταν ξεκίνησε για την Κρήτη για να σκοτώσει τον Μινώταυρο. Πηγαίνοντας σταμάτησε στην Δήλο όπου έκανε θυσία στον Απόλλωνα, λέγοντας ότι σε περίπτωση που κερδίσει την μάχη με τον Μινώταυρο, θα του πρόσφερε στολισμένα κλαδιά ελιάς για να τον ευχαριστήσει. Επιστρέφοντας στην πατρίδα του, ο Θησέας εκπλήρωσε τη υπόσχεσή του καθιερώνοντας τον θεσμό της Ειρεσιώνης.
Οι Έλληνες που ταξίδευαν πολύ το μετάδωσαν στους Βόρειους λαούς, οι οποίοι λόγω έλλειψης ελαιοδέντρων, στόλιζαν κλαδιά από τα δέντρα που φύονταν στις περιοχές τους όπως είναι τα έλατα.
Αιώνες αργότερα το ίδιο έθιμο επανεισάχθηκε στην Ελλάδα από τους Βαυαρούς που συνόδεψαν τον Όθωνα στην Ελλάδα, ως δικό τους Χριστουγεννιάτικο έθιμο. Κι έτσι απο την αρχαία Ελληνική «Ειρεσιώνη της Ελιάς», περάσαμε στο Ελατό της σύγχρονης εποχής, που φαίνεται πως από το 1833, όποτε πρωτοστολίστηκε από τον Βασιλιά Όθωνα ως Χριστουγεννιάτικο δέντρο στα ανάκτορα του Ναυπλίου, νίκησε κατά κράτος το... καραβάκι που είχε στο μεταξύ επικρατήσει ως έθιμο που ταίριαζε στην ναυτική Ελλάδα......
ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ
-Με αφορμή την ιστορία της Ειρεσιώνης, στολίσαμε κι εμείς ένα κλαδί ελιάς. Μπορείτε να το στολίσετε κι εσείς.
-Στη συνέχεια δείξαμε το χριστουγεννιάτικο καράβι και το χριστουγεννιάτικο δέντρο που έχουμε στολίσει στο νηπιαγωγείο.
ΣΧΗΜΑΤΑ
-Συνδυάσαμε τα χριστουγεννιάτικα στολίδια μπάλες, σκουφάκια , τριγωνάκια, δώρα για να μάθουμε τα σχήματα.
Με πλαστελίνη και οδοντογλυφίδες φτιάξαμε σχήματα.
-Με ένα CD ζωγραφίσαμε δύο κύκλους ζωγραφίσαμε επάνω χριστουγεννιάτικες εικόνες, τα κόψαψε γύρω γύρω και τα κολλήσαμε πάνω του, βάζοντας ένα κορδονάκι για να το κρεμάσουμε.
-Κόψαμε ένα τετράγωνο από χαρτόκουτα , πάνω του κολλήσαμε μικρά χαρτάκια ,κολλήσαμε και δυο χαρτιά σε σχήμα σταυρού και πάνω πάνω μία κορδέλα και έτοιμο το δώρο.
- Ο γλυκούλης φαταούλης, αφού τον ταϊσαμε, μας έβαλε αποστολές να τρέξουμε και να βρούμε μέσα στο σπίτι αντικείμενα που έχουν σχέση με τα σχήματα.
Τα παιδιά έφεραν μπισκότα, μπάλες, ταψιά, πιάτα, νομίσματα, καπάκια, σκουφάκια αγιοβασιλιάτικα, τρίγωνα για κάλαντα, γεωμετρικά όργανα, δεντράκια, χριστουγεννιάτικες μπάλες, κουτιά, μαξιλάρια, καμπάνες.....
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε να γράφετε Ελληνικά, όχι greeklish.