ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ
ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ
Καινούριος μήνας ξεκινά με άδειες τάξεις. Το νηπιαγωγείο έχει φορέσει τα γιορτινά του και ελπίζει να υποδεχτεί τα νήπια του έστω και για λίγο!!!!
Αγαπητοί γονείς σας ενημερώνουμε ότι το μάθημα του νηπιαγωγείου συνεχίζεται μέσω της πλατφόρμας webex όσο διάστημα το νηπιαγωγείο παραμένει κλειστό.
Το URL μέσω του οποίου μπορούν τα νήπια να συμμετέχουν στη ψηφιακή τάξη για το μήνα Δεκέμβριο είναι το ακόλουθο.
https://minedu-primary.webex.com/meet/efstpanagi
Πάντα το βιβλίο με τα φύλλα δραστηριοτήτων, την κασετίνα και πλαστελίνη.
Η ανάρτηση τηλεκπαίδευση Δεκέμβριος θα εμπλουτίζεται καθημερινά και για τους μαθητές που μπορούν να συμμετέχουν μέσω της ασύγχρονης εκπαίδευσης.
Μπορείτε να περάσετε και να πάρετε το τετράδιο με τις χριστουγεννιάτικες δραστηριότητες πρωινές ώρες 11.30-12.30 μετά από τηλεφωνική επικοινωνία.
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΦΥΛΛΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
ΕΞΩΦΥΛΛΟ- Κολλάω
από το φάκελο γύρω από τους μάγους αγγελάκια, αστεράκια και χιονονιφάδες.
ΓΙΟΡΤΙΝΌ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ-
Ξεκινώντας από την κορυφή και τον αριθμό
24, κάθε μέρα κολλάω ή ζωγραφίζω.
Αντίστροφη μέτρηση μέχρι τα Χριστούγεννα.
ΤΕΛΙΤΣΕΣ- Ενώνω
τις τελίτσες με μαρκαδόρο και βάφω με ξυλομπογιά.
ΛΑΒΥΡΙΝΘΟΙ-Βρίσκω
το δρόμο, πρώτα με το δαχτυλάκι, μετά με μολύβι και όταν είμαι σίγουρος στο
τέλος με μαρκαδόρο.
ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ-Βάφω
τον άγιο Βασίλη και κάτω συμπληρώνω τη χρονιά που θα ’ρθει.
ΓΡΑΜΜΑ – Με τη
βοήθεια κάποιου μεγάλου ετοιμάζω το γράμμα μου για τον Άγιο Βασίλη.
ΤΡΕΙΣ ΣΕΛΙΔΕΣ στο
τέλος κάνω χριστουγεννιάτικες
ζωγραφιές.
ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ
Επειδή καθημερινά θα κάνουμε χριστουγεννιάτικες κατασκευές ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ
Τοποθετώ σ΄ένα κουτί ή μια σακούλα και τα έχω μαζί μου στη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης.
Χαρτόκουτα, κουμπιά, τσόφλια από ξηρούς καρπούς, καπάκια, όσπρια, κορδέλες, μαλλιά, εφημερίδες, πολύχρωμα χαρτάκια, παλιά cd, κόλλα ρευστή ή ατλακόλ και stick, μικρά ξυλάκια, κουκουνάρια, οδοντογλυφίδες, πολλά ρολά από χαρτί υγείας-κουζίνας, χάντρες, μακαρόνια, κοφτό μακαρονάκι , κορδόνια από χάρτινες τσάντες, εφημερίδες, περιοδικά, φυλλάδια από super market και ότι άλλο άχρηστο ή φυσικό υλικό κρίνεται εσείς αναγκαίο.
Φυσικά την κασετίνα μου και πλαστελίνη.
ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ
1-12-2020
ΧΕΙΜΩΝΑΣ
Ένα γνωστικό αντικείμενο που ξετρελαίνει τα παιδιά είναι οι φυσικές επιστήμες.
Τα νήπια μέσα από τη διερεύνηση και το πειραματισμό θεμελιώνουν καλύτερα τις γνώσεις τους.
Γι αυτό αφήστε τα παιδιά, πάντα με την επίβλεψή σας, να πειραματιστούν για να μάθουν.
ΛΟΓΟΣ-ΕΙΚΟΝΑ-ΠΡΑΞΗ
Αρχίσαμε με ένα τραγούδι που θα μας έδινε στοιχεία για το
θέμα με το οποίο θα ασχοληθούμε.
Συζητήσαμε για την συγκεκριμένη εποχή και είδαμε μερικούς
πίνακες ζωγραφικής! Τους παρατηρήσαμε προσεκτικά και τους περιγράψαμε.
Κάναμε ένα ταξίδι με τη φαντασία μας! Ταξιδέψαμε με αεροπλάνο
στην υδρόγειο σφαίρα και είδαμε πως περνάνε τον χειμώνα παιδιά σε άλλες χώρες.
Πήγαμε στη Ρωσία Παιδιά παίζουν με έλκηθρο
στη Σουηδία Παιχνίδι στην παιδική χαρά
και στην Ολλανδία Παιδιά κάνουν πατινάζ
Παίξαμε ένα παιχνίδι με τα ρούχα του χειμώνα. Τα παιδιά ζωγράφισαν δυο ζωγραφιές, η μια για τον χειμώνα και η άλλη για το καλοκαίρι. Στη συνέχεια δείχναμε διάφορα ρούχα και μας έδειχναν την αντίστοιχη ζωγραφιά.
Ακούσαμε το τραγούδι Φέρτε χιόνι χιόνι αφράτο
και φτιάξαμε το δικό
μας τεχνητό χιόνι. Σε ένα μπολ ανακατεύουμε μαγειρική σόδα με λίγο λευκό
μαλακτικό μαλλιών ή αφρό ξυρίσματος και έτοιμο!
Τέλος μιλήσαμε για την φυλή των Εσκιμώων και είδαμε πως
φτιάχνουν ένα ιγκλού. Κατασκευή ιγκλού
Μπορούμε να φτιάξουμε και το δικό μας τοπίο στο χιόνι. Δείξαμε
για παράδειγμα έναν Εσκιμώο να ψαρεύει, διπλά στο ιγκλού του και έναν
χιονάνθρωπο.
Περιμένουμε
και τα δικά σας χιονισμένα τοπία!!!
ΤΡΙΓΩΝΟ και Γράμμα Δδ
3-12-2020
Ζώα σε χειμερία νάρκη
Χειμώνας – Ζώα σε χειμερία νάρκη – Σκαντζόχοιρος
Υπάρχουν
ζωάκια που αγαπούν τον χειμώνα, παίζουν με το χιόνι και διασκεδάζουν!
Συζητήσαμε
για τα ζώα που αγαπούν το χιόνι. Αναφέρθηκε η πολική αρκούδα, ο πιγκουίνος κ.α.
Είδαμε τι
κάνουν κάποια ζώα που δεν αντέχουν το κρύο του χειμώνα. Επειδή είναι δύσκολο να
βρουν τροφή πέφτουν σε χειμερία νάρκη.
Αναφέραμε
αναλυτικά τα ζωάκια που πέφτουν σε χειμερία νάρκη και τα παιδιά τα ζωγράφισαν.
Πού άραγε
κοιμούνται; Είδαμε εικόνες από τις φωλιές των ζώων. Κάποια πέφτουν σε χειμερία
νάρκη σε φωλιές κάτω από τη γη, κάποια σε σπηλιά, κάποια σε κορμούς δέντρων.
Διαβάσαμε το
παραμύθι Άουτσ! Συζητήσαμε για το πρόβλημα που είχε
ο σκαντζόχοιρος και πώς τελικά τα κατάφερε.
Φτιάξαμε τον δικό μας σκαντζόχοιρο με πλαστελίνη και
οδοντογλυφίδες. Παρουσιάσαμε τα σκαντζοχοιράκια μας και τους δώσαμε όνομα.
Χουζούρης
Μια συγκινητική ιστορία με τον σκαντζόχοιρο
Ο σκαντζόχοιρος ήταν στεναχωρημένος γιατί τα αγκάθια του τον
εμπόδιζαν να παίξει με τους φίλους του. Τελικά όμως οι φίλοι του βρήκαν τη
λύση…Τα Χριστούγεννα του έκαναν δώρο φελιζόλ! Τα έβαλαν στα αγκάθια του και
έτσι έκαναν όλοι μια μεγάλη αγκαλιά.
Ξυπνήσαμε τους σκαντζόχοιρούς μας και βάλαμε και εμείς
φελιζόλ ή πλαστελίνη στα αγκάθια τους!
Και τους ξαναβάλαμε στη φωλιά τους!
Γράμμα Χ – Χιονάνθρωπος - Διαφορετικά Χριστούγεννα
Παίξαμε το παιχνίδι «Όνομα, ζώο, πράγμα». Ακούσαμε ονόματα όπως Χρήστος, Χάρης, Χαρούλα κ.α. Τα ζωάκια που αναφέρθηκαν ήταν χελώνα, χελιδόνι κ.α. Τέλος στο πράγμα προτρέψαμε τα παιδιά να μας φέρουν ένα αντικείμενο που να αρχίζει από Χ!
Μας έδειξαν χάρακες, χτένες, χαρτί κ.α.
Στη συνέχεια ακούσαμε ένα τραγούδι
Στο τραγούδι ο Φρόστυ είναι ένας χιονάνθρωπος φτιαγμένος από
χιόνι…..
Αυτός ο χιονάνθρωπος όμως από τι είναι φτιαγμένος;
Από άμμο!!!
Είδαμε μερικές ακόμη φωτογραφίες από διαφορετικά
Χριστούγεννα
Για να καταλάβουμε καλύτερα τι συμβαίνει είδαμε το παρακάτω
βίντεο
Μαθαίνω για τον χειμώνα
(αρχή - 2:50)
Οι χώρες που βρίσκονται στο Βόρειο ημισφαίριο έχουν χειμώνα
τους μήνες Δεκέμβριο, Ιανουάριο και Φεβρουάριο ενώ στις χώρες που βρίσκονται
στο Νότιο ημισφαίριο ισχύει το αντίθετο. Οπότε στην Αυστραλία για παράδειγμα
γιορτάζουν τα Χριστούγεννα στην παραλία γιατί έχουν καλοκαίρι!
Στη συνέχεια διαβάσαμε μια ιστορία από το βιβλίο «24
Χριστουγεννιάτικα παραμύθια απ’ όλο τον κόσμο» εκδ. Παπαδόπουλος με τίτλο «Οι
τάρανδοι στην Αυστραλία». Οι τάρανδοι ζεστάθηκαν πολύ και δεν μπορούσαν να
σέρνουν άλλο το έλκηθρο. Ο Άγιος Βασίλης ζήτησε τη βοήθεια ενός παιδιού και
τελικά τη δουλειά των ταράνδων την έκαναν έξι καγκουρό! Τα παιδιά ζωγράφισαν
την αγαπημένη τους σκηνή από την ιστορία ακούγοντας αγγλικά χριστουγεννιάτικα
τραγούδια όπως στην Αυστραλία.
Τέλος κάναμε τον δικό μας χιονάνθρωπο. Με ένα διαφανές
μπουκαλάκι νερού και βαμβάκι. Η αποστολή μας ήταν δύσκολη γιατί το βαμβάκι
έπρεπε να γίνει μικρά μπαλάκια για να χωράει από το στόμιο του μπουκαλιού και
να το βάλουμε μέσα χωρίς να το πιάνουμε με τα δάχτυλά μας (χρησιμοποιήσαμε
μανταλάκι ή λαβίδα κουζίνας). Προσθέσαμε
στον χιονάνθρωπο μάτια, μύτη, στόμα, κασκόλ, χέρια και κουμπιά και
βάλαμε μια παλιά κάλτσα για σκούφο. Έτοιμος!
Περιμένουμε και τις δικές σας φωτογραφίες!
Ακούσαμε το ένα γράμμα μια ιστορία γράμμα Ττ
ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑ ΜΙΑ
ΙΣΤΟΡΙΑ - Το Τρομερό Ταμπούρλο (Τ)
Μιλήσαμε για το τρομερό τρελό ταμπούρλο και θυμηθήκαμε τις λέξεις που ξεκινούν από από Ττ.
Πήραμε ένα στρογγυλό ταψί, ένα κουτάλι και με τη βοήθεια του ψηφιακού ζαριού χτυπούσαμε τόσο Τα όσα έδειχνε το ζάρι.
Εξαφανίστηκαν μέσα στο σπίτι και οι μικροί εξερευνητές έφεραν δύο ίσια πράγματα για να σχηματίσουν το Ττ
Το σχηματίσαμε με τα δάχτυλά μας, με τα χέρια μας, με το σώμα μας.
Δείξαμε πράγματα που ξεκινούν από Τ και τα παιδιά τα αναγνώρισαν.
Φάγαμε κι ένα κομμάτι τυρί για να μην έχουμε τερηδόνα.
Τσιμπήσαμε ο ένας τον άλλο.
Αφήσαμε το τρελό ταμπούρλο-τύμπανο που έκανε πολλές πολλές τρέλες και μιλήσαμε για ένα μικρό φτωχό παιδάκι, το μικρό τυμπανιστή που έπαιζε μουσική με το τύμπανο του.
Αν και φτωχός ήθελε να πάει στο μικρό Χριστό να του προσφέρει ένα δώρο. Ακολούθησε το άστρο το φωτεινό και πήγε να του παίξει με το τύμπανο του τα κάλαντα. Σημασία δεν έχει αν ένα δώρο είναι φτηνό ή ακριβό. Σημασία έχει η αγάπη αυτού που το προσφέρει.
Στη συνέχεια ακούσαμε το τραγούδι "Ο μικρός τυμπανιστής"και ζωγραφίσαμε από το βιβλίο δραστηριοτήτων το λαμπερό αστέρι.
Ξεκινώντας την σημερινή μας ημέρα ασχοληθήκαμε με το αρχικό γράμμα της λέξης «αστέρι» το Αα.
Είδαμε την ιστορία Η αχτένιστη αγελάδα. Έπρεπε να παρακολουθήσουμε με μεγάλη προσοχή την ιστορία γιατί αποστολή μας είναι να μετρήσουμε πόσα αστέρια εμφανίζονται.
Συνεχίζοντας φτιάξαμε το γράμμα με πλαστελίνη, μαρκαδόρους, ξυλάκια κ.α. Είπαμε ονόματα που αρχίζουν από Α και φέραμε όλοι δύο αντικείμενα. Τα παιδιά μας παρουσίασαν αυτοκίνητα, αεροπλάνα, αλεύρι, αυγά κ.α.
Παρακολουθήσαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο για τα αστέρια και τους αστερισμούς.
Μάθαμε ότι το μεγαλύτερο αστέρι είναι ο ήλιος και είδαμε τους αστερισμούς της Μικρής και Μεγάλης Άρκτου.
Προσπαθήσαμε να μάθουμε να ζωγραφίζουμε αστέρια. Μια μητέρα μάλιστα θυμήθηκε τα δικά της παιδικά χρόνια στο νηπιαγωγείο…. Ζωγραφίζουμε ένα Δ και μετά γυρνάμε το χαρτί μας και ζωγραφίζουμε ξανά ένα Δ. Χρειάζεται εξάσκηση για να τα καταφέρουμε!
Κόψαμε τόσα αστεράκια όσα και τα γράμματα των ονομάτων μας και φτιάξαμε τους αστερισμούς μας. Ενώσαμε τα αστεράκια-γράμματα και έγιναν μια όμορφη γιρλάντα.
Ακούσαμε το τραγούδι Χαρούμενο ένα αστέρι και την ιστορία Το γράμμα ενός μικρού αστεριού
Αναφερθήκαμε στα αστέρια του οργανισμού Make a wish-Κάνε μια Ευχή τα οποία βοηθούν να εκπληρωθούν ευχές παιδιών που πάσχουν από πολύ σοβαρές ασθένειες.
Τέλος φτιάξαμε το δικό μας αστέρι με χαρτόνι και κλωστή και κάναμε τη δική μας ευχή. Τα παιδιά κρέμασαν τα αστεράκια στο χριστουγεννιάτικο δέντρο.
Κάποια αστεράκια βρίσκονται ήδη στο δεντράκι του νηπιαγωγείου!
10-12-2020
-Τα παιδιά μας έδειξαν τα δικά τους ζωάκια της φάρμας.
-Μεταφερθήκαμε 2020 χρόνια πριν στη μακρινή Βηθλεέμ όπου γεννήθηκε ο μικρός Χριστός, σε μία φάτνη. Μιλήσαμε για την ιστορία της γέννησης του μικρού Χριστού, για τα ζώα , τους βοσκούς, τα δώρα , το λαμπερό αστέρι.
Είδαμε σχετικές εικόνες
Τα παιδιά έφτιαξαν τη δική τους φάτνη με τα ζώα τους.
-Μιλήσαμε ειδικά για τους τρεις μάγους. Για τα τρία δώρα. Για τον αριθμό 3.
ΤΡΕΙΣ ΣΟΦΟΙ - ΤΡΕΙΣ ΒΑΣΙΛΙΑΔΕΣ
και μέσα από το εποπτικό υλικό καταννοήσαμε καλύτερα τις έννοιες.
-Τραγουδήσαμε με τα τριγωνάκια μας τα κάλαντα των Χριστουγέννων.
Καλήν Εσπέραν
Άρχοντες | Ελληνικά Χριστουγεννιάτικα τραγούδια
-Από τα φύλλα δραστηριοτήτων ζωγραφίσαμε τη φάτνη.
11-12-2020
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΠΑΙΔΙΑ
Τα παπούτσια των Χριστουγέννων
Με αφορμή το πρώτο γράμμα της λέξης «παπούτσια» το Π,
βρήκαμε ονόματα ανθρώπων και ζώα που αρχίζουν από Π. Σχηματίσαμε το Π με
μαρκαδόρους και το ίδιο κάναμε με
αντικείμενα που φέραμε από την κουζίνα (πιρούνια, κουτάλια, καλαμάκια
κ.α.)
Είδαμε ένα παραμύθι βασισμένο σε ιστορία των αδερφών Γκριμ
«Ο παπουτσής και τα ξωτικά» Ο παπουτσής και τα ξωτικά.
Γίναμε και εμείς ξωτικά σαν το παραμύθι. Χορέψαμε, ράψαμε παπούτσια, τα
χτυπήσαμε με το σφυρί, φορέσαμε τα καινούργια μας ρούχα και το ρίξαμε ξανά στο
χορό!
Στη συνέχεια μιλήσαμε για τον τρόπο με τον οποίο παίρνουν τα
δώρα τους τα παιδία σε άλλες χώρες. Για παράδειγμα στην Ολλανδία και στη Ρουμανία
τα δώρα τα φέρνει ο Άγιος Νικόλαος και όχι ο Άγιος Βασίλης!
Παρατηρήσαμε τον Άγιο Νικόλαο και τα παιδία πολύ εύστοχα
βρήκαν ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα σε αυτόν και τον Άγιο Βασίλη.
Επίσης τα δώρα τα βάζουν μέσα σε παπούτσια! Τα παιδία την
προηγούμενη ημέρα καθαρίζουν προσεκτικά τα παπούτσια τους και τα αφήνουν κάτω
από το δέντρο ή δίπλα στο τζάκι του σπιτιού. Στην Ολλανδία αφήνουν και ένα
καρότο με λίγο άχυρο για να φάει το γαϊδουράκι του Αγίου.
Την επόμενη ημέρα τα παπούτσια είναι γεμάτα με δώρα. Στη
Ρουμανία πολύτιμο δώρο θεωρείται και το πορτοκάλι γιατί είναι φρούτο που δεν
ευδοκιμεί σε τόσο κρύο κλίμα.
Διαβάσαμε από το βιβλίο «Χαρούμενες ιστορίες για τα
Χριστούγεννα» εκδ. Παπαδόπουλος την ιστορία με τίτλο «Η μάχη των παπουτσιών».
Τα καλά παπούτσια, τα αθλητικά, οι γαλότσες κ.α. μαλώνουν για το ποιο ζευγάρι
θα μπει κάτω από το δέντρο για να πάρει τα δώρα.
Τέλος φτιάξαμε το μπαστούνι του Αγίου Νικολάου και ένα
χριστουγεννιάτικο μπαστουνάκι με αλουμινόχαρτο!
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΓΑΠΗΣ
Με αφορμή την σημερινή μέρα 14 Δεκεμβρίου , παγκόσμια ημέρα αγάπης, ασχοληθήκαμε με το συναίσθημα της αγάπης.
Είναι μια μέρα που πρέπει να μας θυμίζει ότι η αγάπη είναι η κινητήριος δύναμη στη ζωή του ανθρώπου.
Καθημερινά δε πρέπει να ξεχνάμε να δείχνουμε την αγάπη μας, έμπρακτα, με ένα χαμόγελο , μια αγκαλιά μια ζωγραφιά, με μια τρυφερή κουβέντα.
Σ΄αγαπώ τόσο απλά.
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΓΑΠΗ
ΛΑΜΨΗ, ΓΕΛΙΟ,ΧΑΡΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ
- Με αφορμή τους πίνακες του Romero Britto-Ρομέρο Μπρίτο
-Ο Romero Britto είναι Βραζιλιάνος καλλιτέχνης, ζωγράφος, σερογράφος και γλύπτης. Συνδυάζει στοιχεία του κυβισμού, της pop art και της ζωγραφικής γκράφιτι στο έργο του, χρησιμοποιώντας ζωντανά χρώματα και έντονα μοτίβα ως οπτική έκφραση ελπίδας, ονείρων και ευτυχίας.-
ROMERO BRITTO-ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΘΑ ΠΕΙ ΑΓΑΠΗ
αφού τους αναλύσαμε, μιλήσαμε γι αυτό το υπέροχο συναίσθμα.
-Δώσαμε αγκαλιές σ΄αυτούς που ήταν δίπλα μας, δείξαμε τα αγαπημένα μας παιχνίδια, δώσαμε υπόσχεση ότι δε θα ξεχνάμε να λέμε σ΄αγαπώ.
-Κόψαμε 5 καρδιές, όσα και τα γράμματα της λέξης ΑΓΑΠΗ, κάθε καρδιά κι ένα γράμμα.
-Κρεμάσαμε σε σκοινί τη μπουγάδα της αγάπης.
-Εμπνευστήκαμε από το ζωγράφο και το έργο του big heart και ζωγραφίσαμε
-Διαβάσαμε το παραμύθι
Στο τέλος αποφάσισαν ότι δεν πρέπει να γκρινιάζουν, έγιναν φίλοι και μπήκαν και οι δυο μαζί στην ίδια πιατέλα.
-Φτιάξαμε το μενταγιόν της αγάπης. Κάθε φορά που θα το φοράμε σε κάποιον θα του λέμε Σ΄ ΑΓΑΠΩ.
Λόγω της πανδημίας
Πες το Σ΄αγαπώ δυνατά μέχρι να αγκαλιάσεις ξανά όσους αγαπάς!!!
15-12-2020
Η Μπάμπουσκα των Χριστουγέννων
Αρχίσαμε με ένα παιχνίδι. Κάθε παιδί έπρεπε να φέρει δύο
αντικείμενα από δωμάτια του σπιτιού του και οι υπόλοιποι θα μαντεύαμε σε ποιο
δωμάτιο ανήκει το καθένα. Όλοι έτρεξαν με χαρά και είδαμε πολλά αντικείμενα
(μπρίκι, οδοντόβουρτσα, οδοντόκρεμα, σαμπουάν, φωτάκι νύχτας, μαξιλάρι, άρωμα,
αλουμινόχαρτο, κούπα, αυτοκινητάκια, εφημερίδα, αλουμινόχαρτο κ.α.) Βρήκαμε με
επιτυχία το αντίστοιχο δωμάτιο.
Στη συνέχεια είδαμε ένα μουσικό βίντεο Μπάμπουσκα.
Στη Ρωσία, σύμφωνα με ένα θρύλο, τα δώρα στα παιδιά δεν τα
έφερνε ο Άγιος Βασίλης αλλά η Μπάμπουσκα που σημαίνει γιαγιά.
Η Μπάμπουσκα ήταν μια
γριά γυναίκα χωρίς οικογένεια, που το μόνο που σκεφτόταν ήταν να κάνει
δουλειές. Ήθελε το σπίτι της να είναι πεντακάθαρο και γι’ αυτό σπάνια δεχόταν
επισκέψεις. Ένα κρύο απόγευμα, την ώρα που
έτριβε τα πατώματα πέρασαν από το σπίτι της οι τρείς Μάγοι. Της χτύπησαν
την πόρτα και της ζήτησαν να πάει μαζί τους για να δει τον νέο Βασιλιά. Η
Μπάμπουσκα αρνήθηκε λέγοντας ότι έχει να κάνει πολλές δουλειές στο σπίτι. Οι
μάγοι έφυγαν γιατί ήθελαν να φτάσουν στην ώρα τους. Αργότερα εκείνη τη νύχτα η
Μπάμπουσκα μετάνιωσε για την απόφασή της. Μάζεψε κάποια στολίδια που είχε για
να τα προσφέρει ως δώρα στον Χριστό και ξεκίνησε για να τον βρει. Περπατούσε,
περπατούσε και ρωτούσε όποιον έβλεπε αν
είχαν δει τους τρείς Μάγους. Τελικά δεν κατάφερε να βρει τίποτα… Λένε ότι ακόμα
ψάχνει και δίνει τα στολίδια που έχει μαζί της για δωράκια στα μικρά παιδιά με
την ελπίδα ότι κάποτε θα βρει τον μικρό Βασιλιά.
Δείξαμε μερικές κούκλες Μπάμπουσκες στα παιδιά. Παρατηρήσαμε
από τι υλικό είναι φτιαγμένες και πως είναι διακοσμημένες. Επισημάναμε την ιδιότητα τους να ανοίγουν και να βγαίνει
άλλη μικρότερη κούκλα από μέσα και ουτώ καθεξής. Βγάλαμε όλες τις κούκλες τις
μετρήσαμε, τις ανακατέψαμε και τις ξαναβάλαμε στη σειρά ανάλογα με το μέγεθός
τους.
Είδαμε μερικά ακόμη βίντεο με Μπάμπουσκες ή MATRIOSHKA όπως
ονομάζονται στα ρωσικά.
Ζωγραφίσαμε τις δικές μας Μπάμπουσκες σε χαρτί, τις κόψαμε
και τις κολλήσαμε σε μπουκάλι ή σε μπάλες από αλουμινόχαρτο για να σταθούν
όρθιες.
Σήμερα
λοιπόν είναι ημέρα δημιουργίας.
Τα ξωτικά δουλεύουν ακούραστα στο νηπιαγωγείο αλλά κι εσείς μικροί μου φίλοι πρέπει να δημιουργήσετε.
Φορέστε ποδιά, σκούφο του Αη Βασίλη, προσθέστε αρκετή διάθεση , χαμόγελο, βάλτε τη φαντασία σας να δουλέψει και φτιάξτε υπέροχες χριστουγεννιάτικες δημιουργίες!!!
ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ,
φυσικά κάνω ότι μου φτιάχνει τη διάθεση.
Παρακολουθώ
το παραμύθι
μπισκοτουλησ
στα ελληνικά
The Gingerbread Man
στα αγγλικά
Μπορούμε
κι εμείς να φτιάξουμε το δικό μας μπισκοτούλη είτε από χαρτί, είτε από ζύμη και
να τον ψήσουμε. Το διακοσμούμε και τον κρεμάμε στο χριστουγεννιάτικο μας
δέντρο.
Μερικές δημιουργικές προτάσεις. ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ
Εργαστήριο Ξωτικών
Με άχρηστα
ανακυκλώσιμα και φυσικά υλικά μπορούμε να φτιάξουμε υπέροχες χριστουγεννιάτικες
δημιουργίες.
17-12-2020
Το γάντι – γράμμα Γ - πειράματα
Αρχίσαμε με ένα παιχνίδι. Κοιτάξαμε όλοι έξω από το παράθυρο
μας και είπαμε δύο πράγματα που βλέπουμε έξω. Πόσα πολλά πράγματα ακούσαμε!
Δέντρα, σπίτια, μηχανάκι, αυτοκίνητα, φρούτα, ρούχα απλωμένα, παπούτσια, φυτά,
ελιά ακόμη και θάλασσα.
Καθώς βγάζαμε τα χριστουγεννιάτικα στολίδια από τη σοφίτα είδαμε ένα γάντι!
Σχολιάσαμε για λίγη ώρα την όμορφη αυτή ιστορία. Μετρήσαμε
πόσα ζωάκια είδαμε, θυμηθήκαμε ποια ήταν και αναρωτηθήκαμε όλοι πώς είναι
δυνατόν να χώρεσαν όλα αυτά τα ζώα σε ένα τόσο μικρό γάντι.
Μιλήσαμε για το αρχικό του γράμμα το Γ. Το φτιάξαμε με τα
χέρια μας και με μαρκαδόρους. Είπαμε ονόματα και πράγματα που αρχίζουν από Γ.
Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με τις Φυσικές Επιστήμες! Γίναμε
και εμείς μικροί επιστήμονες και κάναμε δύο πειράματα.
Στο πρώτο παρατηρήσαμε πως τα χρώματα αντιδρούν όταν βάλουμε
ένα λευκό χαρτί κουζίνας μαζί με ένα χρωματισμένο. Ζωγραφίσαμε το γάντι της
ιστορίας μας, μόνο που προσθέσαμε περισσότερα χρώματα. Μπορείτε να δείτε το
πείραμα και να το κάνετε και εσείς. Χρωματιστά γάντια
Στο δεύτερο παρατηρήσαμε τι συμβαίνει όταν ενωθούν σόδα και
ξύδι. Χρησιμοποιήσαμε πλαστικό γάντι μιας χρήσης και ζωγραφίσαμε πάνω του μια φατσούλα. Στη συνέχεια ρίξαμε μέσα του λίγη
μαγειρική σόδα. Το προσαρμόσαμε προσεκτικά στο στόμιο ενός βάζου που μέσα του είχε λίγο ξύδι. Όταν η
σόδα έπεσε στο ξύδι το γάντι μας ζωντάνεψε και φούσκωσε!
Πείραμα
με γάντι, σόδα και ξύδι
18-12-2020
ΟΙ ΚΑΛΙΚΑΝΤΖΑΡΟΙ ΚΑΙ ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ
Με αφορμή τα Χριστούγεννα, θέλαμε να γνωρίσουν τα νήπια μας τη λαϊκή παράδοση που επικρατεί για τα καλικαντζαράκια!
Κι
εκεί που όλα ήταν τακτοποιημένα ήρθαν οι καλικάντζαροι και έφεραν τα πάνω κάτω.
Μιλήσαμε
για τους καλικάντζαρους.
Αυτά τα μικρά παράξενα πλασματάκια που πριονίζουν το δέντρο της γης με βιασύνη και μανία και προσπαθούν με κάθε τρόπο να ρίξουν τον κορμό του δέντρου που στηρίζει τη γη για να πάθουν οι άνθρωποι κακό…
-Φτιάξαμε ένα δέντρο πάνω σε χαρτόνι και το χωρίσαμε σε 5 μέρη, σε 5 πλαστικά καπάκια γράψαμε τους αριθμούς από το 1-5. Στη συνέχεια πήραμε 15 υλικά (φασόλια, αμύγδαλα, κοφτό μακαρονάκι, καραμέλες, κουμπιά, βότσαλα....) και κάναμε αντιστοιχίσεις.
Μέσα πλούσιο εποπτικό υλικό που χρησιμοποιήσαμε, τα παιδιά απέκτησαν γνώσεις τους γι’ αυτά τα πλασματάκια, έμαθαν την ιστορία και το σκανταλιάρικο «έργο» τους… «Πώς ανεβαίνουν για 12 ημέρες στη Γη την Παραμονή των Χριστουγέννων, αφήνοντας στη μέση ό,τι κι αν κάνουν, μόλις τους γαργαλίσουν τη μύτη οι μυρωδιές από τα μελομακάρονα, τις δίπλες και τους κουραμπιέδες και πώς είναι σκανταλιάρικα πολύ, σκορπίζοντας πολλές – πολλές ανακατωσούρες στα σπίτια…
Όμως, τα Θεοφάνεια που έρχεται ο παπάς στα σπίτια και αγιάζει, κατεβαίνουν πάλι στα βάθη της γης, όπου βλέπουν τον κορμό του δέντρου γερό και πάλι ξεκινούν απ’ την αρχή να το πελεκούν και να το πριονίζουν…
Στη συνέχεια ακολούθησε το παιχνίδι μας όπου τα παιδιά έγιναν όμοια με καλικαντζαράκια! Μερικά βάφτηκαν, πήραν τα πριονάκια κι άρχισαν να πριονίζουν το δέντρο της γης, πέταξαν τα πριόνια τους , ανέβηκαν στη γη και με πολύ τρέλα, έκαναν τούμπες, σκαρφάλωναν, έτρεχαν, έπαιζαν μαξιλαροπόλεμο, αναποδογύριζαν παιχνίδια, γαργαλούσαν και κορόιδευαν, έκαναν φασαρία και δημιουργούσαν πολύ έκρυθμες καταστάσεις .
Όλα αυτά ακούγοντας αποσπάσματα από το έργο
Η ΑΓΕΛΑΣΤΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΛΙΚΑΝΤΖΑΡΟΙ ΚΑΤΣΙΜΙΧΑΣ ΧΑΡΗΣ & ΠΑΝΟΣ
Κόβε πριονάκι μου κι η ώρα πλησιάζει, Χριστούγεννα ζυγώνουνε το αίμα μας και βράζει...
Στο τέλος ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε από την ιστορία τους.
Και αν τα παιδάκια σας κάνουν στο σπίτι καμιά ζαβολιά τα Χριστούγεννα, μην μουτρώσετε και τα μαλώσετε, γιατί θα ‘ναι μια απλή καλικαντζαροσκανταλιά…
21-12-2020
Άγιος Βασίλης
Αρχίσαμε με ένα παιχνίδι. Ο καθένας έπρεπε να φέρει δύο
πράματα που έχουν το αγαπημένο του χρώμα. Οι υπόλοιποι αφού βλέπαμε τα πράγματα
θα μαντεύαμε το χρώμα.
Στη συνέχεια ακούσαμε τα κάλαντα της Πρωτοχρονιάς Κάλαντα Πρωτοχρονιάς
Ποιος είναι ο Άγιος Βασίλης που έρχεται από την Καισαρεία;
Παρατηρήσαμε την εικόνα και βρήκαμε τις διαφορές με τον
σημερινό Αϊ Βασίλη.
Με την ευκαιρία αυτή μάθαμε και λίγα πράγματα για τη ζωή του Αγίου Βασιλείου. Ήταν πολύ ψηλός και αδύνατος με σκούρα γένια. Ήταν πολύ μορφωμένος. Μαζί με τον Άγιο Γρηγόριο τον Θεολόγο και τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο, είναι οι Τρείς Ιεράρχες που είναι προστάτες των γραμμάτων και τους γιορτάζουμε στις 30 Ιανουαρίου. Μοίρασε την περιουσία του στους φτωχούς και έφτιαξε γηροκομεία, νοσοκομεία, ορφανοτροφεία.
Ακούσαμε και ένα τραγούδι
Μπορείτε να ακούσετε και αυτό!
Συζητήσαμε για τα δώρα που θα ζητήσουμε από τον Άγιο Βασίλη.
Είδαμε τον Άγιο Βασίλη κολλημένο στην καμινάδα.
Ακολούθησε ένα παραμύθι Η μπουγάδα του Αϊ Βασίλη
Ζωγραφίσαμε τα ρούχα που έστειλαν τα παιδιά από τις πέντε ηπείρους! Δείξαμε και πως γράφονται οι λέξεις.
22-12-2020
Ακούσαμε το παραμύθι
Οι
Κουραμπιέδες της Μάγισσας Κουτουρού
-Είπαμε που θα δίναμε κι εμείς τους κουραμπιέδες της, κάναμε τι ευχές μας για το νέο έτος.
-Αναφερθήκαμε στα γούρια της νέας χρονιάς, στο ρόδι και στην κρεμμύδα.
-Τραγουδήσαμε
και Φτιάξαμε το 2021
-Μιλήσαμε για το ποιος φέρνει τα δώρα στα παιδιά.
-Ζωγραφίσαμε τη μάγισσα και γράψαμε λέξεις για τη νέα χρονιά.
-Μετρήσαμε αντίστροφα από το 10-1 και ευχηθήκαμε
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε να γράφετε Ελληνικά, όχι greeklish.