Σάββατο 27 Φεβρουαρίου 2021

ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΑΡΤΙΟΣ ΜΕΡΟΣ 1ο

                        ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΑΡΤΙΟΣ Μέρος 1ο

« Μάρτης είναι χάδια κάνει, πότε κλαίει πότε γελάει…» 

Ασπροκόκκινη κλωστή δεμένη από τον ήλιο του Μάρτη σε έχει φυλαγμένη.

  Την πρώτη μέρα του Μάρτη μέχρι 31 Μαρτίου συνηθίζουμε να φτιάχνουμε και να φοράμε το γνωστό «μαρτάκι» ένα  απλό βραχιόλι που αποτελείται από μια λευκή και μια κόκκινη κλωστή. 

 Σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοση, ο Μάρτης προστατεύει τα πρόσωπα των παιδιών από τον πρώτο ήλιο της Άνοιξης, για να μην καούν.                                   

Αγαπητοί γονείς σας ενημερώνουμε ότι το μάθημα του νηπιαγωγείου  συνεχίζεται  μέσω της πλατφόρμας webex, όσο διάστημα  το νηπιαγωγείο παραμένει κλειστό.

 Το URL μέσω του οποίου μπορούν τα νήπια να συμμετέχουν στη ψηφιακή τάξη  για το μήνα Μάρτιο είναι το ακόλουθο.


https://minedu-primary.webex.com/meet/efstpanagi


Έχω πάντα κοντά μου , την κασετίνα μου, μπλοκ ζωγραφικής ή λευκές σελίδες  Α4  και πλαστελίνη.

Το τετράδιο με τα φύλλα δραστηριοτήτων.


Η ανάρτηση τηλεκπαίδευση Μάρτιος θα εμπλουτίζεται καθημερινά και για τους μαθητές που μπορούν να συμμετέχουν μέσω της ασύγχρονης εκπαίδευσης

ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ

1-3-2021

Ήρθε η άνοιξη. Μπορεί να μην είμαστε στο σχολείο αλλά αυτό δεν μας εμπόδισε να φέρουμε την άνοιξη στους υπολογιστές μας. Με ανοιξιάτικη διάθεση, αμφίεση και πολλά λουλούδια αρχίσαμε και την σημερινή μας τηλεκπαίδευση.



Τα παιδιά φορούσαν τις αποκριάτικες στολές τους. Είδαμε τον «Χουλκ», πριγκίπισσα, λαγό με φτερά, αστυνομικό κ.α. Αφού πρώτα τις θαυμάσαμε, μιλήσαμε για τα «μαρτάκια» που φοράμε στο χέρι για να μην μας κάψει ο ήλιος.

Αυτό το έθιμο δεν υπάρχει μόνο στην Ελλάδα, πολλοί γειτονικοί λαοί έχουν κάτι ανάλογο. Πιο συγκεκριμένα στην Βουλγαρία  τα αποκαλούν "μαρτενίτσα" . Εκεί φορούν στο πέτο τους στολίδια φτιαγμένα από άσπρες και κόκκινες κλωστές και, μάλιστα, σε ορισμένες περιοχές της χώρας, τοποθετούν έξω από τα σπίτια τους ένα κομμάτι κόκκινου υφάσματος για να μην τους "κάψει η γιαγιά Μάρτα" (στη βουλγαρική γλώσσα Baba Marta), η θηλυκή προσωποποίηση του μήνα Μάρτη.

Στη Ρουμανία, το ασπροκόκκινο στολίδι της 1ης του Μάρτη φέρει την ονομασία Μαρτισόρ (Martisor). Η κόκκινη κλωστή του συμβολίζει την αγάπη για το κάθε τι ωραίο και η άσπρη την αγνότητα του φυτού χιονόφιλος, που ανθίζει τον Μάρτιο. 

Δείξαμε όλοι τα βραχιόλια μας, είδαμε μια καρφίτσα από τη Βουλγαρία και συνεχίσαμε με παιχνίδια σχετικά με την άνοιξη.


ΑΝΟΙΞΗ ΚΟΥΙΖ

Παίξαμε και ένα παιχνίδι με μανταλάκια, κρεμάστρα και ζάρι. Τα παιδιά βάζουν στην κρεμάστρα 10 μανταλάκια. Με τη σειρά βγάζουν τόσα μανταλάκια όσα δείχνει το ζάρι. Όποιος αδειάσει την κρεμάστρα του από μανταλάκια είναι νικητής!



Είδαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο για την άνοιξη και τέλος τα παιδιά ζωγράφισαν με έμπνευση την άνοιξη.

Μαθαίνω για την άνοιξη

Καθώς ζωγραφίζαμε ακούσαμε τραγούδια

το δέντρο που φυτέψαμε

Παιδική χορωδία Τυπάλδου - Η άνοιξη

Τα κάλαντα της άνοιξης



                               2-3-2021

Συνεχίζουμε το ταξίδι μας στη ΓΗ.

Στις 5 ηπείρους της γης  ζουν οι 4 φυλές.  Ας γνωρίσουμε  μερικά παιδιά του κόσμου.

 Πρώτος μας σταθμός η Αφρική που αλλιώς λέγεται και μαύρη ήπειρος, γιατί οι περισσότεροι κάτοικοι της ανήκουν στη μαύρη φυλή. Ρωτήσαμε να μας πουν με τι μοιάζει το σχήμα της. 

Μοιάζει με ένα κομμάτι χαρτόνι που το σκίσαμε, με  τη μούρη αλόγου, με μπαστούνι, με δελφίνι, κρουασάν, φεγγάρι....

Μέσα από μια σειρά εικόνων που είδαμε και θα δούμε μαθαίνουμε για το δικό τους διαφορετικό τρόπο ζωής και για τον τόπο τους.

ΑΦΡΙΚΗ-Η ΜΑΥΡΗ ΗΠΕΙΡΟΣ

Τα παιδιά έφεραν και μας παρουσίασαν  ζώα της Αφρικής.


Στη συνέχεια διαβάσαμε  ένα αφρικάνικο παραμύθι «Ο λαγός και ο χωρικός»

Ο ΛΑΓΟΣ ΚΑΙ Ο ΧΩΡΙΚΟΣ ΑΦΡΙΚΑΝΙΚΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ

 

Παίξαμε το παιχνίδι των ερωτήσεων για την κατανόηση του παραμυθιού στο wordwall.

Ο ΠΟΝΗΡΟΣ ΛΑΓΟΣ ΚΑΙ Ο ΠΕΙΣΜΑΤΑΡΗΣ ΧΩΡΙΚΟΣ

Προτείναμε στα παιδιά να φτιάξουν κι αυτά ένα σκιάχτρο μετά το μάθημα.

Από το βιβλίο δραστηριοτήτων ζωγραφίσαμε το αφρικάνικο σπίτι και προσθέσαμε ότι θέλαμε σχετικό με τη ζωή τους.

Στη διάρκεια του μαθήματος είχαμε ως βοηθούς μας και κούκλες κουκλοθεάτρου με παιδιά της Αφρικής. Στο τέλος ευχαρίστησαν τα παιδιά της λευκής φυλής και ανανέωσαν το ραντεβού τους  για τη Πέμπτη.







3-3-2021

Αρχίσαμε με παιχνίδι!

ο-τροχός-της-αποκριάς

Βάλαμε στο στόμα μας ένα κουτάλι με ένα μπαλάκι πλαστελίνης και κάναμε το γύρο του δωματίου μας, στους ρυθμούς της μουσικής. Έπειτα βάλαμε πάνω στο κεφάλι μας ένα χαρτί και κάναμε το ίδιο. Όταν σταματούσε η μουσική γινόμασταν αγάλματα.

Συνεχίζουμε το ταξίδι μας στις ηπείρους. Αυτή τη φορά θα μεταφερθούμε στην Ευρώπη και την Ασία μέσω της τέχνης!

Μεταμφιεστήκαμε σε πίνακες του Μοντριάν και της Κουσάμα.

 

 Τα παιδιά άκουσαν για τον Ολλανδό ζωγράφο κάποιες πληροφορίες και είδαν κάποια έργα του. Χαρακτηριστικά της ζωγραφικής του είναι η χρήση των βασικών χρωμάτων και κάθετων και οριζόντιων γραμμών. Συχνά βλέπουμε κτίρια και  χρηστικά  αντικείμενα εμπνευσμένα από το μοτίβο που δημιούργησε ο Μοντριάν.



Τέλος παίξαμε ένα παιχνίδι για να γίνει κατανοητή η έννοια της κάθετης και οριζόντιας γραμμής.

 Συνεχίσαμε με τη ζωγράφο από την Ιαπωνία Γιαγιόι Κουσάμα. Από μικρή ηλικία φανταζόταν τον κόσμο γύρω της σαν ατελείωτες σειρές από βούλες, τις οποίες αποτύπωνε σε σχέδια και ζωγραφιές. 




Κλείνοντας γίναμε και εμείς ζωγράφοι. Με την έμπνευση που πήραμε δημιουργήσαμε τα δικά μας έργα!





 


                     4-3-2021
ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΤΗ

Τσικνοπέμπτη σήμερα.  Φορέσαμε  αποκριάτικες στολές ή αξεσουάρ. Πετάξαμε σερμπαντίνες. Το σύνθημα σήμερα το έδινε η  σφυρίχτρα μας.

 Τηρώντας τις παραδόσεις  σήμερα φάγαμε-τσικνίσαμε  παρέα με τα παιδιά.

 Αφού μιλήσαμε για το έθιμο τις Τσικνοπέμπτης, δείξαμε το τραπέζι της τσικνοπέμπτης, που μας είχε ετοιμάσει ο  Ευρωπαίος σεφ Jimmy παρέα με τον  Αφρικάνο  Αμπντουλά  και τις μάγισσες, απολαύσαμε τα φαγητά μας. Σουβλάκια καλαμάκια, τυλιχτά , πατάτες τηγανιτές με μπιφτέκια, κοτομπουκιές.....



Ακούσαμε το τραγούδι ΜΑΓΕΙΡΑΣ και δώσαμε υπόσχεση
«ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΤΕ ΜΗ ΜΕΙΝΟΥΝ ΝΗΣΤΙΚΑ» 
ειδικά τα παιδιά της Αφρικής που πεθαίνουν από την πείνα.

ΜΑΓΕΙΡΑΣ - ΜΑΡΙΟΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ , ΗΛΙΑΣ ΜΑΜΑΛΑΚΗΣ

 Μιλήσαμε και δείξαμε  ένα άλλο έθιμο το Γαϊτανάκι.


Λουκιανός Κηλαηδόνης - Το Γαϊτανάκι

Ζωγραφίσαμε από το βιβλίο δραστηριοτήτων το Γαϊτανάκι. Ζωγραφίσαμε πολύχρωμες κορδέλες που τις κρατούσαν παιδιά απ΄όλο τον κόσμο.

Ακούσαμε αφρικάνικες μουσικές. Η αφρικάνικη φυλή έχει μια ιδιαίτερη μουσική όπου συνήθως προέρχεται από σπάνια χειροποίητα όργανα που φτιάχνουν οι ίδιοι από δέρματα ζώων, ξύλα και άλλα υλικά που βρίσκουν στη φύση.

Θυμηθήκαμε και τα όργανα που είχαμε φτιάξει κι εμείς  στην τηλεκπαίδευση Νοεμβρίου.

Χορέψαμε   σε αφρικάνικους ρυθμούς, παρατηρώντας και τα μουσικά όργανα..

Masaka Kids Africana Dancing This is Africa

 

Masaka Kids Africana Dancing Jerusalema By Master KG [Feat. Nomcebo]

Στην Αφρική οι άνθρωποι φτιάχνουν πολλά και πολύχρωμα κολιέ.

Αναφέραμε ό,τι και οι Ινδιάνοι που ανήκουν στην κόκκινη φυλή φτιάχνουν κι αυτοί πολύχρωμα κολιέ, μάσκες  και χειροποίητα όργανα.

Φτιάξαμε κι εμείς με διάφορα υλικά χάντρες, κοφτό  τρικολόρε μακαρονάκι, ζυμαρικά  πένες, καλαμάκια…..

Ανανεώσαμε το ραντεβού μας και για άλλες κατασκευές ...












           5-3-2021


Παρασκευή 5 Μαρτίου 2021

Αρχίσαμε με παιχνίδι!

 Με ένα αυτοσχέδιο ζάρι θυμηθήκαμε τα σχήματα. Ψάξαμε τετράγωνα, τρίγωνα, παραλληλόγραμμα στο σπίτι μας. Τα σχηματίσαμε με το σώμα μας και με τα δάχτυλά μας.



Συνεχίζοντας κάναμε ένα ταξίδι στην όμορφη Βενετία

Βενετία


Παρατηρήσαμε τις μάσκες και τα ρούχα που φορούσαν στο καρναβάλι. Είδαμε τις γόνδολες στα κανάλια. Το ταξίδι ήταν μαγευτικό! Κάποιοι έδειξαν μάσκες που είχαν φέρει από την Βενετία!

Εκεί στη Βενετία ζούσε και ένα παιδί ο Αρλεκίνος…..ακούσαμε την ιστορία του.

Η ιστορία είναι βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο της Ζωρζ Σαρή. Ο Αρλεκίνος στην αρχή ήταν λυπημένος που δεν είχε στολή.  Τελικά κατάφερε με τη βοήθεια της μαμάς του να γίνει ο βασιλιάς του καρναβαλιού της Βενετίας.


Αρλεκίνος

Παρατηρήσαμε τη στολή του Αρλεκίνου και  μάθαμε ένα καινούργιο σχήμα τον Ρόμβο.

Φτιάξαμε πολλούς χάρτινους ρόμβους, σε διάφορα χρώματα. Τους χρησιμοποιήσαμε όλους για να γίνουμε και εμείς Αρλεκίνοι.

Κολλήσαμε τους ρόμβους σε μια σακούλα σκουπιδιών αφού πρώτα κόψαμε τα σημεία που έπρεπε για το κεφάλι και τα χέρια.


Ντυθήκαμε και χορέψαμε στους ρυθμούς του καρναβαλιού!!!

ΑΠΟΚΡΙΕΣ

Καλή διασκέδαση!!!



8-3-2021

ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ


 Χρόνια πολλά σε όλες τις γυναίκες. 

Το ταξίδι μας στις ηπείρους συνεχίζεται

Σήμερα στήσαμε ένα αποκριάτικο  εργαστήριο όλοι μαζί παρέα, παιδιά, γονείς, κηδεμόνες, εκπαιδευτικοί και  δημιουργήσαμε σε αποκριάτικους ρυθμούς.

Δημιουργήσαμε με άχρηστα υλικά  ένα αφρικάνο,  με την παλάμη μας ένα ινδιανάκι, μάσκες σε στυλ  αφρικάνικο ή ινδιάνικο, ακόμα και βενετσιάνικο και ένα τσεκούρι εργαλείο-όπλο των αφρικάνων και των ινδιάνων.

Όλοι μαζί βοηθώντας ο ένας τον άλλο δημιουργήσαμε  ακούγοντας και χορεύοντας σε ρυθμούς καρναβαλιού.

 Στο τέλος η κάθε ομάδα έκανε τη δική της μπάντα και έδωσε το ρυθμό, με το δικό της ξεχωριστό τρόπο, χρησιμοποιώντας, ταψιά, μπουκάλια, κουτάλια..... 

Η αφορμή σε μας τους εκπαιδευτικούς , για να δημιουργήσουμε περίεργες μάσκες  ήταν τα  πορτραίτα  του Ισπανού ζωγράφου Pablo Picaso.



Δες, άκου, σκέψου και φαντάσου!

Carnival mix 2 (DJ Houan) st












9-3-2021

Τρίτη 9 Μαρτίου 2021 

Αρχίσαμε με παιχνίδια! Με αυτά εξασκήσαμε την μνήμη και την παρατηρητικότητά μας.

Παιχνίδια καρναβαλιού

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο»  χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια κατάσταση, κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά, με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου.

Συζητήσαμε λίγο για το τι σημαίνει σχολικός εκφοβισμός και για το τι μπορούμε να κάνουμε εμείς για να σταματήσει. Ο καλύτερος τρόπος όμως για να κατανοήσουν

 τα παιδιά δύσκολες έννοιες και καταστάσεις είναι μέσω της λογοτεχνίας.

Επιλέξαμε το βιβλίο του Αντώνη Παπαθεοδούλου «οι καλοί και οι κακοί πειρατές». Ένα πειρατικό βιβλίο με πολύ χιούμορ, όπου οι κακοί πειρατές φοβερίζουν σε κάθε σελίδα τους καλούς, οι οποίοι όμως κρατούν την ψυχραιμία τους και δεν τρομάζουν!

Ντυθήκαμε και εμείς πειρατές, στο πνεύμα της αποκριάς και αρχίσαμε το ταξίδι στις λέξεις.




Οι καλοί και οι κακοί πειρατές

Μιλήσαμε για τους πειρατές, πώς άραγε ένιωθαν οι «κακοί» και πώς οι «καλοί». Τι θα κάναμε εμείς αν ήμασταν στην θέση τους;

Ακούσαμε και μερικά τραγούδια με πειρατές.

Ο Πειρατής - Τάνια Τσανακλίδου

Ο Πειρατής από το CD Βουτιά στο γαλάζιο

Στο τέλος παίξαμε ένα παιχνίδι με πειρατικό καράβι.

Γίναμε και εμείς πειρατές! Γράψαμε όλοι τα ονόματά μας σε ένα χαρτί, αυτό το χαρτί είναι το εισιτήριο μας. Ανεβήκαμε στο καράβι….. και  έτοιμοι για ταξίδι. 


Με τη φαντασία μας πήγαμε σε ελληνικά νησιά αλλά και στο εξωτερικό (Πορτογαλία, Ισπανία, Αίγυπτο, Βενετία κ.α.) 


10-3-2021


Ευχηθήκαμε -Τραγουδήσαμε-Σβήσαμε  το κεράκι παρέα για τα γενέθλια του Νικόλα!!!

ΑΜΕΡΙΚΗ

Το ταξίδι συνεχίζεται σε μία άλλη ήπειρο την Αμερική, εκεί υπήρχαν παλιότερα οι πειρατές της Καραϊβικής. 

Εμείς όμως θα συναντήσουμε μία ακόμα φυλή την κόκκινη, τη φυλή των Ινδιάνων.

Μέσα από ένα power point , αλλά και μέσα από ένα βίντεο που σας προτείνουμε, μάθαμε τον  τρόπο ζωής τους (πού ζουν , πώς είναι τα σπίτια τους, τα ρούχα τους, τις αγαπημένες τους συνήθειες, τα σύμβολά τους…)

ΟΙ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΤΩΝ ΙΝΔΙΑΝΩΝ 

Η ζωή των Ινδιάνων

 

Φτιάξαμε ινδιάνικα καπέλα.

Από το βιβλίο δραστηριοτήτων στολίσαμε τις ινδιάνικες καλύβες και βάλαμε μια παρέα ινδιάνων να κάθεται γύρω από τη φωτιά ή  γράψαμε του ινδιάνικους ήχους ή χρωματίσαμε τον ινδιάνο μας σύμφωνα με τις οδηγίες.

Ταυτόχρονα ακούγαμε ινδιάνικους σκοπούς.

Ο χορός των ινδιάνων

 

Η καλύτερη μουσική των Ινδιάνων της Αμερικής  

Οι ινδιάνοι βγάζουν τα ονόματά τους από τα στοιχεία της φύσης. Καθώς δημιουργούσαμε σκεφτόμασταν και το δικό μας ινδιάνικο όνομα.

Παρουσιάσαμε  τον εαυτό μας φορώντας τα ινδιάνικα καπέλα μας και  λέγοντας το ινδιάνικο όνομά μας, αλλά και το όνομα της ινδιάνας μαμάς ή γιαγιά μας. Μερικοί μας έδειξαν και πράγματα σχετικά με τους ινδιάνους. Στο τέλος  φωνάξαμε όπως οι Ινδιάνοι  Οοοοοο,  Εεεεεε, Ιιιιιιιι,  Αααααααα, Ουουουου.

Ακούσαμε και αναλύσαμε το παρακάτω τραγούδι. 

Το τραγούδι του Ινδιάνου - Πάνος Μουζουράκης (Στρ.Πασχάλης/Απ.Καλτσάς)

 

Με μια παρέα από 10 μικρούς ινδιάνους και φορώντας τα καπέλα και τα κολιέ μας γίναμε κι εμείς για λίγο μικροί ινδιάνοι.

 Δέκα Μικροί Ινδιάνοι

Το ινδιάνικο χωριό του 14ου Ν/Γ ΝΙΚΑΙΑΣ 

Μαύρο Τσακάλι, Καθαρό Ποτάμι,  Μαύρο άλογο, Μαύρη αλεπού, Καφέ Αετός, 

Μαύρος Αετός, Λευκός Λύκος, Πονηρός Λαγός,  Ξανθιά Ζουζούνα, Πορτοκαλί Φτερό,

 Γαλάζια Κουκουβάγια, Κόκκινος Αετός, Καθαρός ήλιος, Ποκαχόντας, Δροσερό Ποτάμι,

 Άσπρο Γεράκι, Γερή Αστραπή, Καφέ άλογο  Καλό Άλογο, Μπλε Σκύλος, 

Ήσυχος Λαγός, Πονηρή Σουσουράδα, Χλωμό Φεγγάρι...
















11-3-2021

Πέμπτη 11 Μαρτίου 2021

Συνεχίζουμε τις πειρατικές μας περιπέτειες!

Θυμηθήκαμε με λίγα λόγια το παραμύθι «οι καλοί και οι κακοί πειρατές» του Αντώνη Παπαθεοδούλου και μάθαμε λίγα ακόμη πράγματα για τους πειρατές.


Είδαμε μια πυξίδα, μιλήσαμε για τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα (Βορράς, Νότος , Ανατολή, Δύση).  Μάθαμε τα διάφορα μέρη του πλοίου (κατάρτι, πρύμνη, πλώρη, άγκυρα, σημαία κ.α.)



Στη συνέχεια παίξαμε μια παραλλαγή του παιχνιδιού «κυνήγι του Θησαυρού» με γρίφους και γράμματα. Η λέξη που ανακαλύψαμε ήταν «καλός», έτσι γίναμε καλοί πειρατές! 


Για να γίνουμε πειρατές κατασκευάσαμε ένα καπέλο από χαρτί εφημερίδας και μάθαμε πώς να ζωγραφίζουμε την νεκροκεφαλή για να το διακοσμήσουμε. Κάναμε και ένα γάντζο για το χέρι με πλαστικό ποτήρι και αλουμινόχαρτο.

Οδηγίες για ζωγραφική νεκροκεφαλής


Τέλος χορέψαμε σε ρυθμούς πειρατικών τραγουδιών.

Ο Πειρατής από το CD Βουτιά στο γαλάζιο

Μίλτος Πασχαλίδης - Τραγούδι Των Πειρατών I


Σας στέλνουμε τους πειρατικούς μας χαιρετισμούς!!!


 




12-3-2021

Σήμερα ολοκληρώσαμε το ταξίδι μας στην κόκκινη φυλή φτιάχνοντας ή ζωγραφίζοντας ένα ΤΟΤΕΜ. Χρησιμοποιήσαμε μία σύνθεση από άδεια χάρτινα κουτιά.

Τα τοτέμ αποτελούν κάποιες ξυλόγλυπτες κατασκευές, άλλοτε τρομακτικές και άλλοτε αστείες.

Το ΤΟΤΕΜ  είναι ένα λατρευτικό σύμβολο


Η λέξη Τοτέμ προέρχεται από τις ινδιάνικες  φυλές του Καναδά και περιγράφει κάθε φυσικό αντικείμενο, ζώο, ή φυτό, για το οποίο πιστεύουν ότι έχει ιερές ιδιότητες κι έτσι το εκτιμούν ως προστάτη της πατριάς, της φυλής, και, γενικότερα ως γενάρχη. Κάθε φυλή έχει και το δικό της τοτέμ κι απαγορεύεται κανείς να το πειράξει ή να το θίξει ακόμη και να αναφέρει τ' όνομά του

Οπότε καταλαβαίνουμε, πως τα τοτέμ ήταν κάτι σαν «σημαία» για την κάθε φυλή. Ήταν αυτό που τους έκανε να ξεχωρίζουν από άλλες φυλές!

Αφού βρισκόμαστε στην Αμερική φτιάξαμε το ΤΟΤΕΜ ακούγοντας χορευτικά τραγούδια από τη Βραζιλία και το Μεξικό λόγω καρναβαλιού.

Στη παρέα μας και μια Λατίνα...


La Yegros - Chicha Roja (Official Video)

 

Bellini - Samba De Janeiro


Κι επειδή απόκριες χωρίς πάρτι δε γίνεται , τελευταίο Σαββατοκύριακο της αποκριάς, στήσαμε  αποκριάτικο πάρτυ με καλεσμένο ένα κλόουν  ο οποίος ξεσήκωσε μικρούς και μεγάλους.


Καρναβαλοπάρτυ-Carnival party 🤡🤡🥳🥳| Το Δεντρόσπιτο μας 10 


Το πάρτυ είχε πολύ κέφι, δε προλάβαμε να φτιάξουμε το χαρταετό μας. 

Παιδιά μπορείτε να τον φτιάξετε μόνοι σας παίρνοντας ιδέες από τους δικούς μας χαρταετούς.

 Περιμένουμε να δούμε και τους δικούς σας.

ΚΑΛΟ ΤΡΙΗΜΕΡΟ











 





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε να γράφετε Ελληνικά, όχι greeklish.