ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
Αγαπητοί γονείς σας ενημερώνουμε ότι το μάθημα του νηπιαγωγείου συνεχίζεται μέσω της πλατφόρμας webex, όσο διάστημα το νηπιαγωγείο παραμένει κλειστό.
Το URL μέσω του οποίου μπορούν τα νήπια να συμμετέχουν στη ψηφιακή τάξη για το μήνα Φεβρουάριο είναι το ακόλουθο.
https://minedu-primary.webex.com/meet/efstpanagi
Το τετράδιο με τα φύλλα δραστηριοτήτων.
Έχω πάντα κοντά μου , την κασετίνα μου, μπλοκ ζωγραφικής ή λευκές σελίδες Α4 και πλαστελίνη.
Η ανάρτηση τηλεκπαίδευση Φεβρουάριος θα εμπλουτίζεται καθημερινά και για τους μαθητές που μπορούν να συμμετέχουν μέσω της ασύγχρονης εκπαίδευσης.
11-02-2021
Βόρειος και Νότιος Πόλος
Ο Φεβρουάριος μας βρήκε στο νηπιαγωγείο δια ζώσης να μαθαίνουμε για τη ζωή στο Βόρειο και το Νότιο Πόλο, μέσα από μία σειρά βιωματικών δραστηριοτήτων, που θα σας παρουσιάσουμε σε άλλη μας ανάρτηση.
Σήμερα πρώτη μέρα εξ αποστάσεως διδασκαλίας συνεχίζουμε το ταξίδι μας στην παγωμένη ανταρκτική και αρκτική μέσω τηλεκπαίδευσης.
-Ζητήσαμε τα παιδιά να μας
φέρουν από τα παιχνίδια τους ζωάκια που ζούνε στους πάγους.
-Παρακολουθήσαμε τα
παρακάτω βίντεο.
Ταξίδι στους Πάγους 1 τα Ζώα των Πάγων
Ταξίδι στους Πάγους 2 Τραγούδι των Ζώων
-Στη συνέχεια τα παιδιά έφεραν κάτι στρογγυλό και σχημάτισαν τη Γη πάνω στο χαρτί.
Τη ζωγράφισαν και κόλλησαν στο βορρά και στο νότο βαμβάκι.
Στο Νότιο Πόλο ζωγράφισαν πιγκουίνους
με τα αβγά τους και στο Βόρειο πόλο ιγκλού και πολική αρκούδα.
-΄Ωρα να ξεμουδιάσουμε.
Παίξαμε το παιχνίδι πάνω κάτω, ψηλά χαμηλά για να προσανατολιστούμε σχετικά με
το Βορρά και το Νότο.
-Φτιάξαμε με πλαστελίνη
ένα κύκλο για Γη, το γράμμα Β και Ν και
τα τοποθετήσαμε στο σωστό σημείο.
-Πήραμε τη μπάλα μας , τη
τοποθετήσαμε ανάμεσα στα πόδια μας και περπατήσαμε σαν πιγκουίνοι κάνοντας και
τη κραυγή τους.
Στη συνέχεια τα παιδιά
ανταποκρίθηκαν στο χορό των πιγκουίνων κουνώντας χέρια, πόδια, κεφάλι ανάλογα
με το τραγούδι.
Πιγκουίνοι/τραγούδι
μουσικοκινητικής αγωγής/παιδικό τραγούδι/penguin song in Greek
-Εν αναμονή της
κακοκαιρίας «Μήδεια» αποφασίσαμε να γίνουμε μικροί μετεωρολόγοι. Κόψαμε ένα
κύκλο πάνω σε χαρτόκουτα και το χωρίσαμε σε έξι τμήματα.
Κολλήσαμε πάνω σε ένα του τμήμα τον λαμπερό
ήλιο που είχαμε σήμερα και σε ένα άλλο τα χιόνια που περιμένουμε το Σαββατοκύριακο.
Ένα μανταλάκι θα μας δείχνει τον καιρό της
κάθε μέρας. Σιγά σιγά θα ολοκληρώσουμε τον κύκλο τοποθετώντας επάνω όλα τα
καιρικά φαινόμενα.
-Φτιάξαμε τη Γη μας από γαλάζια πλαστελίνη και κολλήσαμε επάνω ανάγλυφα πράσινη και καφέ πλαστελίνη. Περάσαμε μία μπατονέτα για να δείχνει τους παγωμένους πόλους. Την περιστρέψαμε γύρω από τον εαυτό της και γύρω από τον ήλιο.
-Το ταξίδι
στον πλανήτη ΓΗ και συγκεκριμένα στο Βόρειο και Νότιο Πόλο συνεχίστηκε και
σήμερα μέσα από το παιχνίδι της παρατήρησης ωραίων εικόνων που βρήκαμε στο διαδίκτυο και των ερωτήσεων.
Τα νήπια
παρατήρησαν προσεκτικά τις εικόνες και στη συνέχεια απαντούσαν κυρίως σε αριθμητικές ερωτήσεις (πόσοι γλάροι πετούν, πόσες αρκούδες ψαρεύουν, πόσοι πιγκουίνοι είναι πάνω στο παγόβουνο και πόσοι πάνω στον πάγο....) αλλά και λεκτικές.
Γεμίσαμε και ένα πλαστικό ποτήρι με νερό και το τοποθετήσαμε στην κατάψυξη.
- Κλείσαμε ευχάριστα το μάθημά μας ακούγοντας φωνές των ζώων των πάγων.
Αρχίσαμε με τον σχολιασμό του καιρού. Από το παράθυρο μας
είδαμε νιφάδες χιονιού να πέφτουν στο έδαφος! Ευκαιρία να συζητήσουμε λίγο για
τα ρούχα του χειμώνα. Φέραμε μπουφάν, γάντια, κασκόλ και σκουφιά. Είχαμε ως
αποστολή να τα βάλουμε χωρίς τη βοήθεια των γονέων. Τα φορέσαμε όλοι και
παίξαμε με τη φαντασία μας χιονοπόλεμο!
Μετά τον χιονοπόλεμο κάναμε μια μικρή επανάληψη για τα
πράγματα που γνωρίζουμε για τον χειμώνα, παίζοντας ένα παιχνίδι ερωτήσεων ΧΕΙΜΩΝΑΣ
Ώρα να μεταφερθούμε στον Νότιο Πόλο και να μάθουμε
περισσότερα πράγματα για την Ανταρκτική. Μιλήσαμε για τους επιστήμονες που
κάνουν τις μελέτες τους στην περιοχή και φυσικά για τα ζώα που ζουν εκεί. Πιγκουίνοι, -40 °С και...
επιστήμονες
Επικεντρωθήκαμε στον πιγκουίνο και μάθαμε πως γεννιούνται,
τι τρώνε, σε ποιο είδος ανήκουν καθώς και τον τρόπο με τον οποίο επιβιώνουν σε
τόσο κρύο.
Οι
Διατροφικές Συνήθειες Των Ζώων: Ο πιγκουίνος
Στη συνέχεια αναρωτηθήκαμε αν πετάει ο πιγκουίνος…
Διαβάσαμε το βιβλίο του Oliver Jeffers «Πετάνε οι πιγκουίνοι;» μια
ευαίσθητη και συγκινητική ιστορία για τη σημασία της φιλίας.
Τέλος χορέψαμε στους ρυθμούς αγαπημένου τραγουδιού των
παιδιών Πιγκουίνοι/τραγούδι
μουσικοκινητικής αγωγής και φτιάξαμε τους δικούς μας πιγκουίνους από
πλαστελίνη.
Λόγω της ημέρας φτιάχνω ένα χιονάνθρωπο στο μπαλκόνι μου , το φωτογραφίζω, τον αφήνω εκεί και τον παρατηρώ.
Στέλνω επίσης φωτογραφίες από τη σημερινή εμπειρία μου στο χιόνι.
ΣΗΜΕΡΑ ας απολαύσουμε τη σημερινή διαφορετική μας άσπρη μέρα, παρέα με τους δικούς μας.
Ο χειμωνιάτικος καιρός που
επικρατεί μας έδωσε την ευκαιρία να
συνεχίσουμε τις καταψυγμένες μας δραστηριότητες.
Συνεχίζουμε να φτιάχνουμε
το ταμπλό του καιρού.
Ευτυχώς η κακοκαιρία «Μήδεια»
που σάρωσε την Αττική μας άφησε αρκετό χιόνι στο πέρασμά της.
Σήμερα στο μάθημα περίμενε τα παιδιά μια έκπληξη.
Ένας ΧΙΟΝΑΝΘΡΩΠΟΣ!!!
Φτιάξαμε έναν αληθινό
χιονάνθρωπο, τον τοποθετήσαμε σ΄ ένα ταψί.
Είναι ο σημερινός μας θεατής-πρωταγωνιστής
στο σημερινό μας μάθημα.
Τα παιδιά τον ονόμασαν
ΧΙΟΝΟΥΛΗ κι αυτός λιώνει από περηφάνεια. Ελπίζουμε να μη λιώσει εντελώς …..
Φτιάξαμε και χιονόμπαλες
και τις βάλαμε μέσα σε μία λεκάνη ή ταψί. Όσα παιδιά δεν είχαν, τοποθέτησαν μέσα στο ταψί το παγωμένο νερό που είχαν βάλει
στη κατάψυξη.
Σ' όλη τη διάρκεια του μαθήματος
ακουμπούσαμε το πάγο και παρατηρούσαμε τις αλλαγές.
ΕΤΟΙΜΟΙ ΓΙΑ ΔΡΑΣΗ παρέα με
τον ΧΙΟΝΟΥΛΗ
Διαβάσαμε και βλέπαμε το παραμύθι «Ο
χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει».
Ο ΧΙΟΝΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΛΙΩΣΕΙ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Ο ΧΙΟΝΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΛΙΩΣΕΙ
Στη συνέχεια αναλύσαμε το
παραμύθι και μιλήσαμε για τον κύκλο του νερού.
Ζωγραφίσαμε ότι μας
άρεσε από το παραμύθι.
Φορέσαμε τα απαραίτητα
αξεσουάρ, μεταμφιεστήκαμε σε
χιονάνθρωπους, φωτογραφηθήκαμε . Φάγαμε και το καρότο του.
Ζωγραφίσαμε στο Whiteboard σκηνές από το το παραμύθι.
Τραγούδι για μουσικοκινητική /ψυχοκινητική αγωγή . Τα παιδιά χορεύουν και ένα ένα λιώνουν όπως οι χιονάνθρωποι.
Το χορέψαμε
5 Χιονάνθρωποι / τραγούδι για
μουσικοκινητική αγωγή
ΕΥΤΥΧΩΣ Ο ΧΙΟΝΟΥΛΗΣ ΜΑΣ ΣΤΑΘΗΚΕ
ΣΤΟ ΥΨΟΣ ΤΟΥ (έλιωνε σιγά σιγά) ΚΑΙ ΚΑΤΕΡΡΕΥΣΕ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ για να
συνεχίσει το δικό του κύκλο……
Πέμπτη
Αρχίσαμε με παιχνίδι!
Με την βοήθεια μιας ξύλινης κούκλας που
βρέθηκε στο υπόγειο παίξαμε το «καθρέφτη». Η κούκλα έκανε διάφορες κινήσεις και
εμείς σαν «καθρέφτης» τις μιμούμασταν.
Ο πιγκουίνος είναι αγαπημένο μας
ζωάκι και έτσι κάναμε και μια κατασκευή με ανακυκλώσιμα υλικά (ρολό από χαρτί
υγείας).
Ο πιγκουίνος όμως δεν είναι το μοναδικό ζώο που ζει στην Ανταρκτική. Ευκαιρία να μάθουμε και κάποια άλλα. Μιλήσαμε για την φάλαινά Φάλαινα
Διαβάσαμε και ακούσαμε την μουσική από ένα απόσπασμα του βιβλίου «Η μουσική συμφωνία των ζώων» του Dan Brown Η μουσική συμφωνία των ζώων
Το απόσπασμα φυσικά αναφερόταν στην θαυμαστή φάλαινα.
Μπορείτε να δείτε και τις τελευταίες ανακαλύψεις των επιστημόνων σχετικά με την Ανταρκτική Γεωλόγοι ανακαλύπτουν άγνωστα είδη κάτω από τους πάγους της Ανταρκτικής
ΛΙΓΟΥΛΑΚΙ ΧΕΙΜΩΝΑΣ
-Διαβάσαμε το παραμύθι Λιγουλάκι Χειμώνας του Pawl Stewart.Υπήρχε και διαδραστική συμμετοχή των νηπίων κατά τη διάρκεια της αφήγησης. Στο τέλος φωνάξαμε όλοι μαζί ΑΟΥΤΣ!
ΛΙΓΟΥΛΑΚΙ ΧΕΙΜΩΝΑΣ POWER POINT
ΛΙΓΟΥΛΑΚΙ ΧΕΙΜΩΝΑΣ
-ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΤΟΥ PAWL STEWART-ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ
ΕΙΚΟΝΩΝ & ΒΙΝΤΕΟ ΝΙΚΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ
-Στη συνέχεια αναλύσαμε το
παραμύθι, μιλήσαμε για την αξία της φιλίας και θυμηθήκαμε μέσα από ένα κουίζ ερωτήσεων τα βασικά σημεία του.
-Ζωγραφίσαμε ότι μας
άρεσε από το παραμύθι στο Whiteboard ή στο χαρτί.
-Μεταφερθήκαμε στους πάγους και μιμηθήκαμε την κίνηση και τη φωνή των ζώων των πάγων.
γυμναστικη με τα ζωα των πολων
-Ακούσαμε το μουσικό παραμύθι.Γίναμε κι εμείς λαγοί και φάγαμε το καρότο του χιονάνθρωπου
Ο λαγός και ο χιονάνθρωπος / μουσικό παραμύθι για τη φιλία και την αλληλεγγύη
Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2021
Παίξαμε διάφορα παιχνίδια κινητικά και ηλεκτρονικά.
Αρχικά δείξαμε μια ζωγραφιά με πολλά χρώματα. Τυχαία επιλέγαμε ένα και τα παιδιά έφερναν ένα αντικείμενο ίδιου χρώματος.
Συνεχίζοντας παίξαμε ηλεκτρονικό κουίζ και θυμηθήκαμε που
ζουν διάφορα ζώα.
Μετά τα παιχνίδια ακούσαμε το παραμύθι «Ο Μικρός Κάστορας
και η Ηχώ» της Amy MacDonald.
Μια τρυφερή ιστορία που μιλά για τη φιλία.
Συζητήσαμε λίγο για το παραμύθι.
Γιατί άραγε ο κάστορας ήταν λυπημένος; Τι συνέβη στη
διαδρομή του στη λίμνη; Πόσα ζωάκια είδαμε; Τι συνάντησε στην άλλη πλευρά; Ποια
είναι η Ηχώ;
Μάθαμε περισσότερα πράγμα για την ηχώ
Προσπαθήσαμε να την αναπαράγουμε με διάφορα οικιακά σκεύη (
κατσαρόλα, μπουκάλι, ποτήρια κτλ.). Φωνάξαμε όλοι μαζί «Ζήτω» μέσα από τα σκεύη
και μετά ανά ζευγάρια έκανε ο ένας την ηχώ του άλλου.
Ζωγραφίσαμε την αγαπημένη μας σκηνή από το παραμύθι.
Ακούσαμε δυο τραγούδια που αναφέρονται στην φιλία!
Ο σημερινός φίλος
που θα μας κάνει παρέα στο μάθημα είναι ο βάτραχος.
Τα παιδιά
έφεραν τα δικά τους βατραχάκια καθώς και τις μάσκες με το βάτραχο που είχαν φτιάξει, από τα φύλλα δραστηριοτήτων που τους είχαμε μοιράσει.
Αφού ολοκληρώσαμε
το ταμπλό του καιρού, παίξαμε τα καιρικά φαινόμενα στο τροχό κίνησης του καιρού, τοποθετώντας κάθε φορά το μανταλάκι στη σωστή θέση.
https://wheelofnames.com/el/kn8-uvy
Διαβάσαμε το παραμύθι «ένα βάτραχος το χειμώνα»
ΕΝΑΣ ΒΑΤΡΑΧΟΣ ΤΟΝ ΧΕΙΜΩΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Αναλύσαμε το
παραμύθι, τονίσαμε πάλι την αξία της φιλίας, της φιλίας που νοιάζεται, που
φροντίζει, που βοηθά, που μοιράζεται…...και προετοιμαστήκαμε για την Άνοιξη που έρχεται.
Παίξαμε το παιχνίδι των ερωτήσεων.
'Ενας
βατραχος το χειμώνα-Quiz
Μιμιθήκαμε τις κινήσεις και τις φωνές από τα ζώα που ήταν οι πρωταγωνιστές στο παραμύθι.
Με αφορμή το
παιχνίδι των ζώων πάνω στο χιόνι, είδαμε διάφορες φωτογραφίες από το διαδίκτυο
με αποτυπώματα ζώων πάνω στο χιόνι, στη λάσπη, στην άμμο αλλά και ανθρώπινα ίχνη.
Τοποθετήσαμε μέσα σε ταψί αλεύρι ή ζάχαρη ή αλεύρι ή άμμο, φτιάξαμε διάφορα αποτυπώματα τα οποία στη συνέχεια τα αποτυπώσαμε και πάνω στο χαρτί.
25-2-2021
Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2021
Σήμερα μιλήσαμε για την φιλία μέσω ενός μύθου του Αισώπου. Ο μύθος ήταν «Ο Τζίτζικας και ο μέρμηγκας».
Το γεγονός ότι οι ήρωες του μύθου ήταν έντομα μας έδωσε την
ευκαιρία να παίξουμε μερικά παιχνίδια σχετικά με αυτά.
Μπορείτε να παίξετε και αυτά
Στην εκδοχή του μύθου που
επιλέξαμε το μυρμήγκι στο τέλος βοήθησε
τον τζίτζικα. Παρόλο που ο τζίτζικας φέρθηκε απερίσκεπτα και δεν
προνόησε να ετοιμαστεί κατάλληλα για τον χειμώνα, το μυρμήγκι σαν καλός φίλος
τον βοήθησε. Πρόσφερε στέγη και τροφή στον φίλο του. Τέλος ο Τζίτζικας για να
εκφράσει την ευγνωμοσύνη του τραγούδησε τα πιο ωραία και χαρούμενα τραγούδια
του. Έτσι διασκέδασαν μαζί!
Είδαμε πως είναι τα μυρμήγκια,
τον τρόπο που δουλεύουν ομαδικά και
παρατηρήσαμε τις φωλιές τους. Ακούσαμε πως «τραγουδούν» τα τζιτζίκια και
μιμηθήκαμε την φωνή τους.
Ακούσαμε το τραγούδι Τα τρία
μερμηγκάκια
Ζωγραφίσαμε ένα μυρμήγκι με την
φωλιά του και παίξαμε ένα παιχνίδι με ζάρι και όσπρια.
Ρίχναμε το ηλεκτρονικό μας ζάρι
και κάθε παιδί, με τη σειρά του, έβαζε τόσα όσπρια στη φωλιά όσα έδειχνε το
ζάρι. Όποιος γέμιζε πρώτος τη φωλιά με 10 όσπρια ήταν νικητής!
Σήμερα
ολοκληρώνουμε το ταξίδι μας στους παγωμένους πόλους. Το παγόβουνο Λούλι
διασχίζει τη Γη από το Βορά ως το Νότο περνώντας από διάφορες ηπείρους.
Παιχνιδοτράγουδο "Ο Λούλι το παγόβουνο" - Νηπιαγωγείο Συβότων
Μαζί με το Λούλι το παγόβουνο θα ταξιδέψουμε από το Βόρειο Πόλο στο Νότιο Πόλο για να πραγματοποιήσουμε το όνειρό του, να γνωρίσει τους πιγκουίνους. Θέλετε να έρθετε μαζί μας;
Κι εμείς με
τη σειρά μας θα ξεκινήσουμε το γύρο του κόσμου. Θα επισκεφτούμε τις πέντε ηπείρους
και θα γνωρίσουμε τις φυλές της Γης.
Οι χώρες όλου του κόσμου έχουν χωριστεί σε ομαδούλες…ή για να το λέμε πιο σωστά σε ηπείρους!
Στις διάφορες ηπείρους κατοικούν διάφορες φυλές.
Δηλαδή άνθρωποι με συγκεκριμένο τρόπο ζωής, όπως έχουμε και εμείς το δικό μας τρόπο έχουν και αυτοί το δικό τους διαφορετικό τρόπο!
Θα γνωρίσουμε πολλά πολλά παιδιά. Παιδιά σαν και σένα… παιδιά που όμως ζουν διαφορετικά, σε μακρινούς τόπους !!! Και τι με αυτό;;;
Μέσα από μια σειρά εικόνων διαπιστώσαμε ότι Όλα ζητούν να παίζουν , να ονειρεύονται, να γελάνε, να αγκαλιάζουν ……
Έχεις ακούσεις ποτέ τον Ινδιάνικο μύθο για τις φυλές του κόσμου;
Κάποτε ο Θεός Μανιτού προσπάθησε να φτιάξει τον άνθρωπο από πηλό ψήνοντάς το στον φούρνο.
Το πρώτο ανθρωπάκι του, όμως, κάηκε κι έγινε κατάμαυρο έτσι έχουμε την μαύρη φυλή, το δεύτερο έμεινε άψητο που είναι η λευκή φυλή, το τρίτο το άλειψε με λάδι κι έγινε κίτρινο και έτσι έχουμε την κίτρινη φυλή, το τέταρτο το πρόσεξε λίγο περισσότερο, ροδοκοκκίνισε κι έφτιαξε την κόκκινη φυλή.
Ζωγραφίσαμε από το βιβλίο δραστηριοτήτων τη σελίδα με τη Γη και τις 4 φυλές.
Ζωγραφίσαμε το αποτύπωμα του χεριού μας από τον αγκώνα μέχρι την παλάμη. Σε κάθε δάκτυλο γράψαμε το όνομα της κάθε ηπείρου και το στολίσαμε όπως μας άρεσε.
Tο κολλήσαμε παρέα με το πατουσάκι μας στο βιβλίο δραστηριοτήτων.
Στο τέλος αποχαιρετώντας τους πάγους χορέψαμε το αγαπημένο χορό των πιγκουίνων αλλά στην αγγλική έκδοση του ....
Penguin Dance | Brain Breaks | Jack Hartmann
Penguins, attention! Penguins, begin!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε να γράφετε Ελληνικά, όχι greeklish.